Mr. Iceman slet med å bruke teknologi og moderne verktøy for å for å øke omsetningen og skape langsiktig forretningsverdi. Nå har kundene en bedre digital opplevelse, de interne prosessene er forenklet, strukturert opp og går fortere.

Les mer

Mr. Iceman lager verdens beste isbiter og er en norsk produksjonsbedrift med fabrikk på Romerike. Mr. Iceman har vokst steg for steg i flere år, men har nå store ambisjoner om å levere is fra “Pure Norwegian Water” til hele verden. Du har helt sikkert sett posene i butikken. Å ta store steg krever at organisasjonen har gode strukturer og prosesser. Mr. Iceman satser digitalt og har fått hjelp av Eplehjelp med digitale kundeopplevelser, digitale prosesser og bedre IT-flyt. Mr. Iceman begynte å se resultatene allerede etter 2 uker!

Vi har hjulpet Matmerk med:

Rådgivning Rådgivning Teknologi Teknologi Mennesker Mennesker
Digital strategi Ny nettside Opplæring
Kartlegging av kundereise Infrastruktur Implementering
Sky og lagringsstrategi Skyplatform Kontinuerlig bistand og nødhjelp
IT-risiko WordPress
IT-instruks Crashplan - skybackup
Evaluering av verktøy Mac og PC - et blandet miljø
Løpende IT-drift
Sikkerhet

Utfordringen

Teknologien skapte ikke verdi

Mr. Iceman slet med å bruke teknologi og moderne verktøy for å skape verdi i selskapet. Teknologien skapte flere problemer enn muligheter. Det var mye frustrasjon knyttet til dagligdags IT-drift, mye unødvendig støy, kundereisene var utdaterte og de fleste interne prosessene foregikk fortsatt på papir. Dette var utfordrende, skapte intern frustrasjon og selskapet kunne ikke ta nye steg.

Leveranse

Helhetlig IT-opprydning, digitalisering og en ny digital plattform

Sammen med daglig leder Jack Stensland og resten av Mr. Iceman la vi en strategi og handlingsplan. Målet var å løse interne utfordringer og få teknologien til å skape verdi og langsiktig lønnsomhet for selskapet. Vi jobbet derfor helhetlig og på tvers av disipliner.

Det var viktig å ikke gjøre alt på en gang da menneskene og implementeringen i organisasjonen var minst like viktig som nye, fantastiske systemer og funksjoner. Vi har nå gjennomført første fase og har lagt grunnlaget for å gjennomføre resten av planen for videre digitalisering. Vi fungerer også som IT-avdelingen til de ansatte i Mr. Iceman og har et langsiktig strategisk samarbeid.

Resultat

Flere kunder, effektivisering og bedre infoflyt

I tillegg til at Mr. Iceman har tatt store digitale steg og er bedre rigget for fremtiden ser vi allerede etter 2 uker at Mr. Iceman får flere henvendelser og har effektivisert flere prosesser.

Vi jobber kontinuerlig med løpende digitaliseringsprosjekter hos Mr. Iceman for å hjelpe de med å ta nye steg, sørge for bedre kundeopplevelser og mer effektiv drift.

Ny digital plattform: www.mriceman.com

Nettsiden til Mr. Iceman er ikke bare en nettside. Nettsiden tar hensyn til flere målgrupper og har flere viktige funksjoner, som f.eks. direktebestilling av is. Nettsiden er alt fra en informasjonskilde for konsumenter som vil kjøpe isbiter i butikk til kjøpmenn som vil bestille frysere og bedrifter som vil bestille en 1 tonns isblokk til firmafesten.

Iskalkulatoren besvarer det spørsmålet Mr. Iceman får mest: “hvor mye is trenger jeg til festen?”, og hjelper kundene med å finne ut hvor de kan kjøpe isen de trenger, eller bestille den direkte på nett.

Har du også lyst til å ta digitale steg som Mr. Iceman?

Henrik Ruud

Henrik Ruud

Daglig leder og rådgiver

920 88 450

henrik@eplehjelp.no

Magnus Mysen Holm

Magnus Mysen Holm

Tekniske løsninger og bedriftskonsulent

913 97 895

magnus@eplehjelp.no

Mange SMBer sliter med å skape verdi med teknologi

Hvordan står det egentlig til hos dere?

Test din bedrift