Vi bruker cookies for å gi deg en bedre opplevelse av nettsiden vår. Ved å fortsette å bruke siden, godtar du bruken av cookies.Lukk melding

Derfor bør du velge sanntids samarbeid i skyen

I takt med teknologisk utvikling og ansatte som foretrekker en moderne måte å jobbe på, har sanntids samarbeid blitt en stor del av arbeidsdagen. Er din bedrift en av de som ikke har kommet i gang enda?

Undervurderer du også IT-sikkerhet?

Hva er sanntids samarbeid?

Programvare som lar deg samarbeide i sanntid via direktemeldinger, video og redigering av dokumenter. Det baseres på skytjenester, som Microsofts Office 365 og Googles G Suite, som blir stadig vanligere på moderne arbeidsplasser.

Her er fem gode grunner til å benytte seg av dette.

1. Enklere å holde møter

Flere skytjenester, som Office 365 og G Suite, har integrerte videoløsninger. For bedrifter med ansatte på flere lokasjoner er sanntids samarbeid viktig for å samles uten å fysisk møtes. Da kan alle involverte komme med sine innspill uten reisetid og kostnad. Dette gir fortgang i prosesser, avgjørelser kan tas fortere og prosjekter kan landes.

2. Økt produktivitet

Du kan jobbe sammen med andre i samme dokument og se endringer når de gjøres. Dokumentene er delte, så du unngår forvirring fordi alle involverte kan se og prate om innholdet. På denne måten unngår du endringer, versjoner frem og tilbake på e-post og kopiering av dokumenter for å komme til et endelig resultat.

3. Det appellerer til den nye generasjonen arbeidstakere

Innen 2020 vil 50% av arbeidskraften være millennials som er vokst opp med internett og teknologi. Disse krever effektive og moderne arbeidsmåter samt fleksibilitet til å jobbe utenfor kontoret.

4. Økt mobilitet

Dersom noe skjer som må tas hånd om raskt, vil du ha tilgang til all informasjon fra der du er. Koble til internett på flyplassen, på toget eller en sen kveld hjemme for å få jobben gjort.

5. Kutt kostnader

Oppsett av en skytjeneste med mulighet for sanntids samarbeid, samler flere tjenester under ett tak og du kan kutte kostnad på overflødig programvare. Reisekostnader og kostnad til lokaler synker og økningen i produktiviteten lar de ansatte bruke mer tid på kjerneoppgaver.

Hvordan gå frem?

Det er mange faktorer som skal vurderes, men hovedlinjene er:
1. Kartlegging av organisasjonen og behov
2. Valg av løsning
3. Oppsett av løsning
4. Implementering og opplæring

Vår erfaring er at mange bedrifter vil, men ikke klarer å legge til rette for denne måten å jobbe på. Hvilken løsning skal du velge? Hva passer for dere? Hvordan settes det opp?

Dette hjelper vi bedrifter med.

Les hvordan vi jobbet med Mr. Iceman her.

Sammen vurderer vi dagens arbeidsmåte, menneskene i organisasjonen, miljøet rundt og programmer som er kritiske for dere i dag. På bakgrunn av dette setter vi opp den løsningen som best mulig tilrettelegger for samhandling, produktivitet og effektivitet. Vi har stort fokus på opplæring i etterkant for å få mest mulig nytte av nye systemer.

Ta kontakt med en av oss for å vite mer om hvilke muligheter din bedrift har.

Bestill Digital kartlegging her.